INNOVÁCIÓ - AZ ÚJ VALUTA

A KONE átalakítja innovációval kapcsolatos koncepcióját annak érdekében, hogy még nagyobb területet legyen képes lefedni és kiemelkedő értéket teremthessen. Most betekintést adunk Önnek arról, mi van készülőben.

"Szeretnénk kicsit felrázni az iparágat" - mondja Teppo Voutilainen, a KONE Új Szolgáltatások és Megoldások divíziójának vezetője. Csapata arra kapott megbízást, hogy teljesen új üzleti lehetőségeket és modelleket keressen, amelyek talán ma még nem is léteznek.

"Felhatalmazásunk van arra, hogy új megközelítésből vizsgáljuk a dolgokat és új környezetet teremtsünk az innovációhoz" - mondja izgatottan.

Ez a lelkesedés a KONE megújult innovációs megközelítéséből ered. A verseny, a digitalizáció és a növekvő urbanizáció összefonódása új lehetőségeket teremtett a vállalat számára. A KONE arra törekszik, hogy minden lehetőségét kihasználva egyedi megoldásokat mutasson be, és teljesítse küldetését - a városi élet áramlásának javítását.

"A felhő alapú technológiák, a gyorsabb hálózatok, a számítástechnikai teljesítmény és a szenzoros technológiák mind kritikus elemek."

KOLLABORATÍV GAZDASÁG ÉPÍTÉSE

A vállalat egy innovációt gyorsító programot valósít meg. Kialakított egy új technológiai és innovációs egységet, amely összekapcsolja a KONE Kutatási és Fejlesztési, valamit Informatikai funkcióit, hogy kielégítse a gyorsan változó technológiai igényeket.

Tomio Pihkala, az új egység vezetője, tudatában van annak, hogy a digitalizáció és az ahhoz kapcsolódó technológiai fejlesztések ösztönzik az innovációt. "A felhő alapú technológiák, a gyorsabb hálózatok, a számítástechnikai teljesítmény és a szenzoros technológiák mind kritikus elemek" mondja.

Talán ez az, amiért a KONE igyekszik gyümölcsöző partneri kapcsolatokat kialakítani, olyat mint amilyen az IBM-mel való együttműködés is. A KONE az IBM technológiáját fogja felhasználni, hogy kiaknázhassa a digitalizáció és az "Internet of Things" (IoT= berendezések internethasználata) lehetőségeit. Az IBM "Watson IoT Cloud Platform" segítséget nyújt a berendezések adatainak összegyűjtésében és tárolásában, alkalmazások készítésében, új megoldások és új utazási élmény kifejlesztésében a KONE ügyfelei számára.

Ez még nem minden. A KONE a start-upok pezsgő világába is belekóstol.

"Hackathon eseményeket (ötlet versenyeket) rendezünk, melyekre 15 startup csapatot hívunk meg, hogy 48 órát dolgoznak együtt. Megoldásra váró problémákat adunk nekik, ők pedig új ötletekkel állnak elő" magyarázza Pihkala.

A kollaboratív gazdaságba való bekapcsolódás a KONE innovációs stratégiájának része.

"Az innovációk az ökoszisztémák és partnerségek hálózataként fognak megjelenni. Ráadásul globális hálózatokon belül, és egyre inkább azokkal az ügyfelekkel, akik vezetik az iparágat "- hangsúlyozza Pihkala.

Voutilainen egyetért ezzel. "Nagyon aktív és nyílt párbeszédet folytatunk az ügyfelekkel, és nagyon szorosan együttműködünk a kutatás-fejlesztésért felelős egységgel" - mondja, kiemelve a KONE stratégiáját.

FELKÉSZÜLÉS AZ INNOVÁCIÓS CUNAMIRA

A KONE-nak már figyelemre méltó múltja van az innováció terén. A Forbes üzleti magazin 2016-ban a világ 50 leginnovatívabb vállalata közé sorolta, melyek között olyan nevek szerepelnek, mint a Tesla, az Amazon és az Apple.

A KONE múltbeli innovációs megoldásai között szerepel a MonoSpace, egy 1996-ban kifejlesztett, gépház nélküli felvonó, és az UltraRope™, mely egy könnyű, szénszálas kötél, amely nagy magasságokba történő utazást tesz lehetővé. Mindkét technológia újraírta az iparág innovációjának irányát.

De az élet nem áll meg. A piaci dinamikában és technológiákban bekövetkezett változások arra mutatnak, hogy a vállalatnak új területeket kell keresnie a növekedésre. Így a KONE a múltbéli eredmények dicsőségében való sütkérezés helyett azt akarja biztosítani, hogy a jövőben a technológiai fejlődés élvonalába kerüljön.

"Bele kell vetnünk magunkat a lehetőségekbe" mondja Pihkala. A KONE számára ez azt jelenti, hogy mind a közel 60.000 alkalmazottját arra ösztönzi, hogy személyes és üzleti kapcsolataikat kihasználva kutassanak új ötletek után.

"Elkezdtünk számos jó partneri javaslatot kapni különböző országoktól, de szeretnék nagyobb szökőárat látni" - mondja Pihkala, akinek ambíciói nem korlátozódnak bizonyos földrajzi területekre. "A Szilícium-völgybe, Dél-Indiába és Shanghai-ba kell elérnünk" - mondja, felvázolva egy gyors KONE kívánság-listát.

BÜSZKÉN PRÓBÁLUNK KI ÚJ DOLGOKAT

De egyensúlyba tudnak-e kerülni az innováció kockázatai, költségei és megtérülése - lehet egyszerre innovatív és biztonságos egy vállalat?

"Az innováció nem az egyensúlyról szól. Az egyensúly a status quo-ot képviseli, míg az innováció a status quo próbára tételét jelenti. Mindig lesznek kockázatok, de ez arról szól, hogy megértsük a kockázatok természetét, valamint összehangoljuk prioritásainkat és beruházásainkat"- mondja Daniel Roos, az Arthur D. Little Göteborg irodájának vezetője, a Nordics vezető innovációs tanácsadója.

Roos megosztja velünk egy olyan autóipari vállalat példáját, amely milliárdokat fektetett be a kutatás-fejlesztésbe, de a kudarctól való félelem megakadályozta az igazán innovatív tevékenységet. "Vannak bizonyos kockázatok, melyek ellen nem tehetünk semmit, de ez a vállalat megpróbálta figyelmen kívül hagyni őket. A kockázatokat és a kudarcokat nem tolerálták, ez pedig akadállyá vált. Segítettük nekik új módszert kidolgozni a kockázatok feltárása és azok megbeszélése érdekében, hogy újra elindulhasson a kreatív erők áramlása."

Miután a digitalizáció átírja a versenyfeltételeket, a szervezetek egyre inkább átállnak az "itt nincs változás"gondolkodásmódról a "büszkén próbálunk ki új dolgokat" gondolkodásmódra.

"Amikor az ember új területeket próbál meghódítani, ahhoz új készségekre van szükség. Néha a legrövidebb út a nyílt innovációkon keresztül vezet. A sikeres vállalatok egyre inkább nyitottak a nyílt innovációk rendszerére"- jegyzi meg Roos.

"Az innováció jelenleg is, és az elkövetkező években is a változások motorjai lesznek. Az innováció kultúrájának megragadása a vállalatok számára előnyt jelent a versenytársakkal szemben, és segít nekik az élen maradni. Ez a kultúra azonban mindenevő - mindent megeszik reggelire. A szegényes vagy a kiemelkedő kultúra egyaránt jelentik az innovációs teljesítmény okát és hatását"- következtet.

Az oldal megosztása

Sütik beállítása

A weboldal sütiket használ, hogy a biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Azáltal, hogy a böngésző beállításainak módosítása nélkül folytatja a webhely megtekintését, Ön hozzájárul a sütik használatához. (A beállításokat bármikor megváltoztathatja.) További információkért tekintse meg az Adatvédelmi nyilatkozatot.